CT Scan

سی تی اسکن: یک نمای دقیق از بدن شما از داخل

سی تی اسکن یک روش تصویربرداری پزشکی است که از اشعه ایکس برای ایجاد تصاویر مقطعی از بدن استفاده می کند. سی تی اسکن یک روش ایمن و دقیق است که برای تشخیص طیف وسیعی از بیماری ها و شرایط پزشکی استفاده می شود.

سی تی اسکن چیست؟

سی تی اسکن یا توموگرافی کامپیوتری (Computed Tomography Scan (CT scan یکی از روش های پیشرفته تصویربرداری پزشکی است که با استفاده از پرتوهای اشعه ایکس، تصاویری از قسمت های متفاوت یک عضو داخلی بدن ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید : سی تی اسکن با کنتراست وریدی

سی‌ تی‌ مولتی‌ اسلایس (MSCT)

سی‌ تی‌ مولتی‌ اسلایس (MSCT)، جدیدترین نوع سیستم سی‌ تی‌ اسکن است که می تواند در زمان کوتاهی از قسمت های مختلف بدن، داده‌های توموگرافیک را تهیه نماید.

MSCT قابلیت بی‌ نظیری در آنالیز و تحلیل جزییات آناتومی های طبیعی و غیرطبیعی بدن و پاتولوژی های گوناگون دارد. تصويربرداری CT می تواند انواع مختلفی از بافت ها مانند ريه، استخوان، بافت نرم و رگ های خونی را با وضوح زياد نشان دهد.

همچنین بعد از رادیوگرافی ساده، سی تی اسکن بیشترین کمک را به بررسی ضایعات سیستم حرکتی بدن انسان به ویژه استخوان ها و اندازه گيري چگالی مواد معدنی استخوان و تشخيص پوكی استخوان می کند.

امروزه استفاده از سی تی اسکن جزء جدایی ناپذیر در تشخیص و حتی درمان بسیاری از بیماری ها شده است. با اطلاعات حاصل از سی تی اسکن می توان از وجود بیماری های احتمالی آگاه شد.

تصاویر سی تی اسکن اغلب برای تشخيص بيشتر سرطان ها، مانند ريه، كبد، و سرطان پانكراس ارجحيت داشته و به پزشك اجازه می دهد كه وجود تومور، اندازه، موقعيت دقيق، توسعه و همچنین میزان پيشرفت تومور را با مقايسه نسبت به بافت های هم جوار تشخيص دهد.

بیشتر بخوانید:  انواع سی تی اسکن 

تشخیص طیف وسیعی از مشکلات بالینی با سی تی اسکن

سی تی اسکن روشی کارامد برای تشخیص طیف وسیعی از مشکلات بالینی از جمله موارد زیر است:

  • تشخیص اختلالات استخوانی و ماهیچه ای مثل تومورهای استخوانی یا شکستگی
  • مشخص کردن محل تومور، عفونت و یا لخته های خونی
  • راهنمایی و کمک به فرآیندهایی مثل جراحی، بیوپسی و پرتودرمانی
  • تشخیص و پیگیری درمان برخی بیماری ها مانند انواع سرطان، بیماری قلبی، ندول های ریوی و توده کبد
  • نظارت بر اثر بخشی درمان های خاصی مانند شیمی درمانی و پرتو درمانی
  • تشخیص صدمات و خونریزی های داخلی
  • بیمارهای مادر زادی مانند بزرگی یا کوچکی جمجمه

بیشتر بخوانید:سی تی اسکن با کنتراست تزریقی

مرکز تصویربرداری تهران 101

شرکت طب تصویر سامان پژوه 101 تهران، در سال 1395 با مشارکت جمعی از اساتید و دانشگاهیان، از جمله جناب آقای مهندس محمدحسين وحيدی مدير عامل و عضو هيت موسس و عضو هيت مديره، در راستای خدمت به هموطنان در حوزه های تصویربرداری پزشکی، تجهیزات پزشکی و غیره … تاسیس گردید. از فعالیت های مهم این شرکت، می توان به راه اندازی مرکز تصویربرداری تهران 101 اشاره نمود.

مرکز تصویربرداری تهران 101 به عنوان مهمترین زیرمجموعه شرکت طب تصویر سامان پژوه 101 تهران، فعالیت تخصصی خود را با استفاده از مدرنترین و پیشرفته ترین دستگاه های تصویربرداری پزشکی در سال 1397 آغاز کرد.

مرکز تصویربرداری تهران 101 مجهز به مدرنترین نوع سی تی اسکن مولتی اسلایس Somatom Scope Multislice CTscan Siemens با قابلیت انجام آزمون های تخصصی مانند سه بعدی تمامی اندام ها 3D، آنژیوگرافی و ونوگرافی کلیه اندام ها CT Angiography & Venogrphy ،Virtual Colonoscopy HRCT ،Navigation است.

این مرکز همچنین با دارا بودن Syngo .Via workstation و نرم افزارهای Neuro DSA ، ONCOLOGY ، VASCULAR و … دارای قابلیت پردازش بهینه تصاویر جهت کمک به پزشکان و حصول نتایج تشخیصی و درمانی بهتر می باشد.

 

02166571214،02166574262،02166572018،02166575518،09133414166

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا