خدمات

دستگاه ام آر آی ١.۵ تسلا زیمنس چیست؟

دستگاه ام آر آی ١.۵ تسلا زیمنس یک روش تصویربرداری پزشکی است که از امواج رادیویی و مغناطیسی برای ایجاد تصاویر دقیق و واضح از اندام ها و بافت های داخلی بدن استفاده می کند. این دستگاه دارای قدرت میدان مغناطیسی ١.۵ تسلا است که باعث می شود تصاویر با کیفیت بالاتری نسبت به دستگاه های ام آر آی با قدرت میدان مغناطیسی کمتر ایجاد شود.

Siemens Avanto Tim+Dot system 1.5t MRI
مرکز تصویربرداری تهران 101 مجهز به دستگاه Siemens Avanto Tim+Dot system 1.5t است که قابلیت انجام آزمون های تخصصی نورولوژی نظیر FMRI،DTI، MRS ، CSF Flowmetry ، Epilepsy protocol و سایر پروتکل های تخصصی مانند MRA ، MRV از کلیه اندام ها ، Cardiac MRI و Prostate MRS و … را دارا می باشد.

کاربردهای رایج ام آر آی ١.۵ تسلا

  •  سرطان
  •  بیماری های قلبی و عروقی
  •  بیماری های مغز و اعصاب
  •  بیماری های قفسه سینه
  •   بیماری های شکم و لگن

ام آر آی ١.۵ تسلا زیمنس چگونه کار می کند؟

در ام آر آی ١.۵ تسلا زیمنس، یک دستگاه به نام مگنت یک میدان مغناطیسی قوی ایجاد می کند. این میدان مغناطیسی باعث می شود که مولکول های آب در بدن به صورت منظم قرار گیرند.سپس، یک دستگاه به نام پروب امواج رادیویی را به بدن ارسال می کند. این امواج رادیویی باعث می شوند که مولکول های آب انرژی را جذب کنند.

پس از اینکه مولکول های آب انرژی را جذب کردند، انرژی را دوباره آزاد می کنند. این انرژی توسط پروب دریافت می شود و به یک کامپیوتر ارسال می شود. کامپیوتر این انرژی را به تصاویر تبدیل می کند.

مزایا و معایب ام آر آی ١.۵ تسلا (زیمنس)

مزایا 

  •  تصاویر با کیفیت بالا
  •  کاربردهای گسترده
  •  ایمنی نسبی

معایب

  •  هزینه نسبتاً بالا
  •  زمان طولانی انجام
  •  محدودیت هایی برای افراد دارای برخی شرایط پزشکی

انواع  دستگاه ام آر آی ١.۵ تسلا

انواع مختلفی از ام آر آی ١.۵ تسلا (زیمنس) وجود دارد که برای اهداف مختلف استفاده می شود. برخی از انواع رایج ام آر آی ١.۵ تسلا (زیمنس) عبارتند از:

ام آر آی ١.۵ تسلا (زیمنس) با آمادگی ویژه: از مواد حاجب کنتراست برای برجسته کردن ساختارهای خاص بدن استفاده می کند. این نوع ام آر آی ١.۵ تسلا (زیمنس) اغلب برای تشخیص بیماری های قلبی و عروقی استفاده می شود.

ام آر آی ١.۵ تسلا (زیمنس) سه بعدی: تصاویری سه بعدی از بدن ایجاد می کند. این نوع ام آر آی ١.۵ تسلا (زیمنس) اغلب برای جراحی و سایر مداخلات پزشکی استفاده می شود.

مرکز تصویربرداری تهران 101

شرکت طب تصویر سامان پژوه 101 تهران، در سال 1395 با مشارکت جمعی از اساتید و دانشگاهیان، از جمله جناب آقای مهندس محمدحسين وحيدی مدير عامل و عضو هيت موسس و عضو هيت مديره، در راستای خدمت به هموطنان در حوزه های تصویربرداری پزشکی، تجهیزات پزشکی و غیره … تاسیس گردید. از فعالیت های مهم این شرکت، می توان به راه اندازی مرکز تصویربرداری تهران 101 اشاره نمود.

مرکز تصویربرداری تهران 101 به عنوان مهمترین زیرمجموعه شرکت طب تصویر سامان پژوه 101 تهران، فعالیت تخصصی خود را با استفاده از مدرنترین و پیشرفته ترین دستگاه های تصویربرداری پزشکی در سال 1397 آغاز کرد.

این مجموعه مجهز به یکی ازکارامدترین انواع دستگاه های رادیولوژی دیجیتال و نرم افزارهای پردازش تصویر است که علاوه بر انجام تمامی آزمون های ساده رایج رادیولوژی، قابلیت انجام آزمون های تخصصی نظیر هیستروسالپینگو گرافی، بررسی دستگاه گوارش (باریوم میل ،سوالو، ترانزیت) و بررسی سیستم ادراری (IVP,VCUG,..) رادیوگرافی یکپارچه از کل ستون فقراتTotal Spine و Alignment view را دارا می باشد.

02166571214،02166574262،02166572018،02166575518،09133414166

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا