دانستنی های مفیدسونوگرافیمطالب پیشنهادی

سونوگرافی پستان فقط برای سرطان سینه نیست

هرچند با شنیدن نام سونوگرافی پستان، ممکن است ناخودآگاه موضوع سرطان پستان به ذهن ایجاد شود اما باید توجه کرد که سونوگرافی پستان به دلایل دیگری نیز انجام می شود. اگر می خواهید درباره این موضوع آگاهی بیشتری به دست آورید، تا پایان مطلب همراه باشید.

سونوگرافی، گام اول

سونوگرافی پستان یک روش بسیار مناسب برای تشخیص زودهنگام سرطان و متمایز کردن توده های بدخیم از سایر ضایعاتی است که در بافت سینه به وجود می آیند. اما سونوگرافی پستان فقط برای تشخیص بیماری سرطان سینه انجام نمی شود و دلایل متعدد دیگری نیز وجود دارد که پزشک معالج بنا به شرایط تشخیصی دستور انجام سونوگرافی پستان را می دهد.

مهم ترین دلایل انجام سونوگرافی پستان عبارتند از

  • مشاهده درد، قرمزی، و ترشح هنگام معاینه بیمار در ناحیه پستان.
  • تراکم بافت پستان در اغلب بانوان جوان به گونه ای که انجام ماموگرافی را برای این دسته از بیماران دشوار می کند.
  • راهنمای هدایت سوزن به داخل سینه و گرفتن مایع از کیست و بیوپسی قبل از جراحی (اعم از هرگونه جراحی در ناحیه سینه ها)
  • بررسی اندازه توده های خوش خیم، کیست ها و ضایعاتی که خوش خیم هستند و درمان های غیر از درمان سرطان برایشان در نظر گرفته می شود.
  • مشاهده نتایج غیر عادی در ماموگرافی و لزوم بررسی بيشتر با سونوگرافی؛ البته بنا به تشخیص پزشک معالج به گونه ای که در دستورف فرم این عمل تشخیصی برای تکنیسن قید می شود.
  • همچنین خالی از لطف نیست که یادآور شویم، استفاده از امواج فراصوت در سونوگرافی و بی خطر بودن آن، از فواید سونوگرافی پستان محسوب می شود چرا که اشعه X و مقدار دفعات دریافت آن می تواند جان بیمار را به خطر بیاندازد.

مرکز تصویربرداری پزشکی تهران 101 با بهره مندی از کادری آموزش دیده و با حساسیت بسیار بالا برای سونوگرافی پستان، ضمن برنامه ریزی دقیق و ارایه تمهیدات لازم، افزایش آگاهی شما را در زمینه سونوگرافی پستان در اولویت اقدامات خود قرار داده است.

ضمن آرزوی سلامتی برای شما هم میهنان عزیز برای دریافت نوبت و ارایه خدمات تشخیصی به شماره های تماس درج شده در بخش «تماس با ما» مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا